15 Desember – 3 søndag i advent

Nå tenner vi det tredje lys,
det er et hellig tall.
Vi venter på at kongen vår
skal fødes i en stall.

Julekake som hever seg!

 

Og selvklart falt den sammen
Frukt som trekker til seg godsaker til ei god engelsk fruktkake! Det er tradisjon i familien til J å ha denne til jul men gjerne også andre ganger i året.

i dag har jeg fokusert mer på reingjøring enn baking. I morgen lager jeg ei fruktkake så den kan kose seg ei ukes tid før vi skal nyte den i jula, i dag har jeg bakt julekake og karelske piroger til J, jeg HADDE tenkt å bake kakemenn men jeg aner ikke om jeg kan lage liten nok porsjon til bare en håndfull kaker så..  vi får se.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.