Uke 2 – Planlegging

Planlegging for meg er å forsøke det jeg kan for å unngå unødvendig stress. Planlegger jeg rett det meste jeg skal gjøre sparer jeg tid, krefter, minsker risiko for å glemme viktige saker og ikke minst sparer jeg kroppen min for stress-dansen der man løper rundt og gjør liten nytte med alle kreftene man bruker på det.

For meg er det mest bekvemt når jeg skal gjøre noe uansett om det er å reise på ferie, handle eller det gjelder juleforberedelser. Derav min juleplanlegger også. Og ved å planlegge mathandeln (om man kjenner butikken godt og vet hvilken rekkefølge maten kommer i) kan man skrive de matvarer man skal ha i den rekkefølgen de kommer. Sparer tid med å løpe butikken rundt på kryss og tvers, og ikke minst er det mer økonomisk når man ikke bare spontanhandler.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.