Det ville kanskje være fint om vi samlet alle adventsdiktene jeg har postet så langt på bloggen på en og samme plass? Så da gjør vi det! Så tenner vi et lys i kveld, vi tenner det for glede. … Continue readingAdventsdikt til lystenning
Nyttårsforsetter, noe og ha?
Jeg vet det er mange som for tiden jobber med dette årets nyttårsforsetter. For meg virker det egentlig som en litt merkelig ting å gjøre. De fleste forsettene kjenner vi jo:
– Slutte å røyke
– Slanke seg
– Trene mer
– Bli flinkere i det man driver med
Joda, det er jo alle gode ting, det er ikke det. Det jeg lurer på er om folk tror det blir lettere og endre disse tingene ved seg selv ved nyttårsforsettene? Det er veldig sjelden, som jeg kan se, at det er planlagte ting som man har forberedt seg til. (Det er kanskje derfor de fleste bryter nyttårsforsettet sitt samme dag?) Jeg vet i alle fall med meg selv at alle de nyttårsforsettene jeg har hatt har gått rett i dass ikke så lenge etterpå
Det kan selvsagt ha noe med meg å gjøre, men jeg er ganske sikker på at det er sånn for de aller aller fleste. Jeg tror livsendringer er noe man må planlegge, noe man må forberede seg til, uansett hva det er man skal endre.
Så nei, jeg er ikke noe fan av nyttårsforsetter, da er det i min verden mye bedre å bestemme seg for en ting, forberede seg ordentlig, finne de tingene man trenger og så sette i gang. For de aller fleste vil jeg tro det har et bedre slutt resultat.
