Første søndag i advent

I år falt valget på Adventsvise av Alf Prøysen, riktig nok ikke en lys-tennings-sang direkte, men jeg deler opp de ti versene i fire søndager 🙂 Jeg synes den passet så fint, og vi skal ikke glemme Alf Prøysens bidrag til sang og musikk! Bilde kommer når jeg har fått laget meg adventskrans OG tent lys ^_^

 

I tussmørke timer når dagen blir mindre
Da tennes et lys med et håp i ditt indre
Da binder vi kransen av granbar på skolen
Og setter inn lys som en hilsen til solen

I blåsende kvelder med regn på hver rute
Så sitter vi trygt og lar høstvinden tute
Vi fletter en kurv som har form av et hjerte
Mens mor baker goro, berliner og terte

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.